wtorek, 2 września 2014

prosty sposób na węgierki na zimę

Dzisiaj przedstawię najprostszy sposób na śliwki w słoiku .Potrzebne są nam tylko śliwki i słoiki.Zaczynamy.



Moje śliwki pochodziły z mojego ogrodu,więc trzeba było je najpierw pozbierać....
był i pomocnik a raczej złodziej śliwek...Dino.


Śliwki myjemy,przekrajamy na pół i wyciągamy pestki 
.

przekrojoną częścią układamy  w słoiku


Układamy aż do samego końca i zakręcamy. Nie dodajemy absolutnie nic ani cukru ani wody.


Tak przygotowane śliwki zakręcamy .Wkładamy do  garnka z wodą i pasteryzujemy pod przykryciem przez ok 20 min.Woda powinna sięgać 3/4 wysokości słoików.
.

Jak widać na zdjęciu nasze śliwki puściły sok.Warto zrobić sobie więcej takich słoiczków na zimę.Nadają się do ciast,deserów,knedli...
W następnym poście zapraszam na drożdżówkę ze śliwkami :)


2 komentarze:

  1. Nigdy nie wkładałam tak śliwek, ale czemu nie ?
    Proste, najlepsze, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podpatrzyłam to kiedyś u znajomej.od prawie 20 lat "przepis" świetnie się sprawdza

      Usuń